Описание
Учебникът съдържа 37 теми за нови знания, 4 урока обобщения и 5 урока упражнения.
Всеки урок за нови знания е оформен на четири страници в съотношение на текстовата част спрямо методическата 1:2. В текстовата част е потърсен баланс между фактологията и разказа, така че да се получи един достъпен, четивен и емоционален разказ за античната история. Методическата част на урока представлява комбинация от разнообразен илюстративен материал, исторически извори и исторически карти. Към всеки един от тези елементи е поднесена допълнително информация, а към учениците са поставени въпроси и задачи.
Всеки урок за нови знания е оформен на четири страници в съотношение на текстовата част спрямо методическата 1:2. В текстовата част е потърсен баланс между фактологията и разказа, така че да се получи един достъпен, четивен и емоционален разказ за античната история. Методическата част на урока представлява комбинация от разнообразен илюстративен материал, исторически извори и исторически карти. Към всеки един от тези елементи е поднесена допълнително информация, а към учениците са поставени въпроси и задачи.
Подборът на илюстративния материал е обогатен с много рисунки-реконструкции, създадени специално за учебника. Множеството карти (над 30), които съпътстват уроците, правят представата на ученика по-жива и запомняща времето и мястото на конкретното събитие. Органична част от методиката на урока са неговите рубрики. Всеки урок започва с рубриката „Мъдреците за живота“, която не само синтезирано характеризира изучаваното време и носи атмосферата на епохата, но и обогатява историческата представа с универсални послания, почерпени от човешкия опит. За по-лесно ориентиране във времето на учениците е предложена рубриката „Хронология“.
Рубриката „Съхранено във времето“ пък представя връзката на античната култура със съвременната цивилизация и помага да разпознаем следите на историята в собственото ни ежедневие. „Вкусът“ на историята ученикът може да усети в рубриката „Миналото говори“. Всеки урок завършва с кратко обобщение на разгледаните в него проблеми.
Уроците обобщения следват тематичното разделение на учебника и дават възможност на учителя да провери усвоеното от ученика знание. Оригинални са уроците упражнения, които залагат на модерните методи при преподаването на историята чрез използването на информационно-комуникационните технологии. Умението да се разработват презентации, ще помогне за навлизането на проектното учене в обучението.
Уроците обобщения следват тематичното разделение на учебника и дават възможност на учителя да провери усвоеното от ученика знание. Оригинални са уроците упражнения, които залагат на модерните методи при преподаването на историята чрез използването на информационно-комуникационните технологии. Умението да се разработват презентации, ще помогне за навлизането на проектното учене в обучението.
Приложенията „Кой кое е в Античността” и Показалец на новите понятия и думи ще намерите в края на учебника.
Учебникът по история за 7 клас изповядва кредото на авторския колектив за преподаването на Античността. Авторите вярват, че добрият разказ и добрият разказвач могат да превърнат история на античните цивилизации, макар и отдалечени във времето от нас, в история „на една ръка разстояние”!
Учебникът по история за 7 клас изповядва кредото на авторския колектив за преподаването на Античността. Авторите вярват, че добрият разказ и добрият разказвач могат да превърнат история на античните цивилизации, макар и отдалечени във времето от нас, в история „на една ръка разстояние”!